ANAP


 
AcasaAcasa  PortalPortal  CalendarCalendar  GalerieGalerie  CautareCautare  FAQFAQ  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  
Ultimele subiecte
» Mic dejun cu un campion!
Mier 7 Dec 2016 - 15:37 Scris de Adrian

» Plata cotizatii ANAP
Joi 1 Dec 2016 - 22:31 Scris de Adrian

» Liberalii lucreaza la pensii...
Mar 8 Noi 2016 - 12:11 Scris de dragos

» S-a stins Alexandru Geangu
Lun 7 Noi 2016 - 17:49 Scris de Adrian

» Comunicat ANAP/ANAR
Vin 4 Noi 2016 - 13:32 Scris de Adrian

» Cotizatiile ANAP
Mier 26 Oct 2016 - 23:03 Scris de Adrian

» Dosarul nr. 730/2/2012
Joi 6 Oct 2016 - 19:47 Scris de Adrian

» Reportaj TVR
Joi 22 Sept 2016 - 20:52 Scris de Adrian

» Comunicat ANAP
Vin 2 Sept 2016 - 19:34 Scris de Adrian

» S-a stins ION-FLORIAN GÂRJOABĂ
Mar 19 Iul 2016 - 19:11 Scris de Adrian

Decembrie 2016
LunMarMierJoiVinSamDum
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Distribuiti | 
 

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Marian Covache



Mesaje : 953
Data de inscriere : 19/09/2010
Varsta : 60
Localizare : BRAILA

MesajSubiect: Guvernul hotaraste recalcularea pensiilor   Mier 29 Iun 2011 - 22:48

Guvernul a aprobat o ordonanţă prin care vor fi recalculate 5.500 de pensii din 6.000 deja recalculate şi contestate în instanţă.

Este vorba despre pensii de parlamentari, funcţionari din parlament, piloţi civili şi diplomaţi. De această ordonanţă vor beneficia şi personalul de la Curtea de Conturi.
Revizuirea dosarelor de pensie se va face în baza ordonanţei de urgenţă adoptate miercuri, în şedinţa de Guvern, informează Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS), potrivit Mediafax.
"Prin Ordonanţa de urgenţă aprobată la şedinţa de Guvern urmează să fie revizuite dosarele personalului auxiliar din justiţie, personalului diplomatic şi consular, funcţionarilor publici parlamentari, deputaţilor şi senatorilor, personalului aeronautic civil navigant, personalului de la Curtea de Conturi. În total, sunt 5.522 de dosare care vor fi revizuite", se arată în comunicatul MMFPS.
Reprezentanţii Casei Naţionale de Pensii, prin Casele Teritoriale de Pensii, vor revizui dosarele din oficiu în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă.

ATENTIE INSA: Pensiile pot fi revizuite si la cererea beneficiarilor. Conditia este ca acestia sa depuna in termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta , noi acte care vor fi luate in calcul la stabilirea stagiului de cotizare si a punctajului mediu anual.

VOI REVENI CU AMANUNTE IMEDIAT CE INTRU IN POSESIA ORDONANTEI.



Ultima editare efectuata de catre Marian Covache in Joi 30 Iun 2011 - 14:46, editata de 1 ori
Sus In jos
preda



Mesaje : 97
Data de inscriere : 03/11/2010
Varsta : 67
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: manipulare   Joi 30 Iun 2011 - 12:17

nu stiu de unde provine comunicatul,dar eu asa vad lucrurile. intrucit legile 19, 119,si legile speciale,printre care si 223 sint abrogate, cum face recalculare dupa 119 ? logic ar fi sa faca recalculare dupa 263.
ne intereseaza punctajul corect, dar nu in aceste conditii.mai intii ca nu il da din urma.prescriptia de trei ani.al doi-lea pe noi ne intereseaza neretroactivitatea si revenirea la 223.
mai spune in comunicat pe baza contributivitatii.pai in aceste conditii sa-mi recalculeze pe baza contributiei omologilor nostrii. si stim ca impreuna cu intreprinderea colegii nostrii contribuie cu 41,5% din venitul lor lunar.stiind cam ce venituri au colegii nostri putem banuii cam cit se varsa la fondul de pensii,si cam ce pensii o sa ne recalculeze.
se mai foloseste un termen "solidaritate". nici acest termen nu este aplicat corect.ma solidarizez in ultima instanta cu cei care au contribuit, dar sub nici o forma cu cei 1 000 000 de pensionari cu pensie sociala, dar care nu a contribuit niciodata.
intr-un cuvint o mare mizerie a primului ministru basescu. dupa cum e obisnuit fura in continuare fara jena, si prin acest anunt induce in eroare opinia publica ,in sensul ca ni s-ar da inapoi ce ni s-a furat.
sa nu cadem in capcana!
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: O. G. 59/2011 abroga HG 737/2010   Joi 30 Iun 2011 - 22:21

A aparul OG 59 din 29 iunie 2011 in MO 457/30 iunie 2011.
http://www.monitoruloficial.ro/emonitor2/mon_pdf.php

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
magduuu



Mesaje : 66
Data de inscriere : 15/05/2010
Varsta : 63
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: O. G. 59/2011 abroga HG 737/2010   Vin 1 Iul 2011 - 1:18

Nu se deschide pagina Sad
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Re: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011   Vin 1 Iul 2011 - 7:08

Cine nu poate deschide pe adresa de mai sus, sa incerce pe aceasta:
http://www.moficial.ro/2011/0457.pdf

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
SPEEDY G.



Mesaje : 48
Data de inscriere : 04/03/2011

MesajSubiect: Daca nu-i poti convinge, atunci zapaceste-i !   Vin 1 Iul 2011 - 12:48

Cam asta e ideea. Este un siretlic menit sa anuleze castigurile din instanta asupra HG 735 si 737 si implicit sa asigure un avantaj de un an asupra pensionarilor, a actualilor guvernauti. Va dati seama ca se reiau lucrurile de la zero, cu amanari, apeluri, etc. In principiu este o noua ordinarie menita sa bage gunoiul sub pres si sa traga de timp, pasand dupa alegeri orice posibile pierderi. Eu cred ca ar trebui legati !
Sus In jos
piticu



Mesaje : 46
Data de inscriere : 07/01/2011

MesajSubiect: FARA...   Vin 1 Iul 2011 - 19:43

STIE CINEVA CEVA CONCRET? Sad
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011   Vin 1 Iul 2011 - 23:58

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011
pentru stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor prevăzute la art. 1 lit. c)- h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 457 din 30 iunie 2011
Data intrarii in vigoare : 30 iunie 2011

In temeiul Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor, s-a dispus recalcularea tuturor pensiilor speciale prin determinarea punctajului mediu anual şi a cuantumului fiecărei pensii, utilizandu-se algoritmul de calcul prevăzut de legislaţia in domeniul asigurărilor sociale, in scopul asigurării egalităţii de tratament pentru toţi beneficiarii sistemului public de pensii, avand in vedere exigenţele subliniate de puterea judecătorească in cadrul controlului jurisdicţional exercitat cu ocazia aplicării Legii nr. 119/2010, in vederea instituirii unor măsuri legislative pe baza cărora instituţiile implicate să poată realiza toate procedurile administrative necesare stabilirii drepturilor de pensie intr-un mod obiectiv şi justificat, se impune instituirea unei etape de revizuire a cuantumului pensiilor, cu respectarea principiului contributivităţii şi egalităţii, scopul fiind acela de a se stabili in mod just şi echitabil drepturile de pensie pe care persoanele vizate de prezenta ordonanţă de urgenţă sunt indreptăţite să le primească, astfel incat acestea să aibă posibilitatea să identifice şi să depună la casele teritoriale de pensii toate documentele doveditoare ale veniturilor realizate pe parcursul intregii activităţi profesionale.
Deoarece aceste imprejurări vizează interesul public şi constituie elementele unei situaţii extraordinare, ce nu suferă amanare, se impune adoptarea de măsuri imediate pentru reglementarea unor aspecte in scopul revizuirii pensiilor recalculate prevăzute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia Romaniei, republicată, Guvernul Romaniei adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. 1
(1) Pensiile prevăzute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor, care au făcut obiectul recalculării conform prevederilor aceleiaşi legi, se revizuiesc, din oficiu, de către casele teritoriale de pensii in evidenţa cărora se află dosarele de pensie, prin emiterea unor decizii de revizuire, in termen de 30 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) Drepturile de pensie revizuite potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă se plătesc de la data de intai a lunii următoare expirării termenului de revizuire prevăzut la alin. (1).
(3) Pensiile prevăzute la alin. (1) pot fi revizuite şi la cererea beneficiarului, dacă acesta depune la casa teritorială de pensii, in termen de 20 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, noi acte doveditoare, intocmite conform prevederilor legale, din care rezultă alte date şi elemente decat cele existente la dosarul de pensie, care se au in vedere la stabilirea stagiului de cotizare şi a punctajului mediu anual.
(4) Drepturile de pensie revizuite la cererea beneficiarului se plătesc de la data prevăzută la alin. (2), dacă cererea de revizuire, impreună cu toate actele doveditoare, a fost depusă la casa teritorială de pensii in termenul prevăzut la alin. (3).
(5) In situaţia in care cererea, impreună cu toate actele doveditoare, a fost depusă la casa teritorială de pensii peste termenul prevăzut la alin. (3), drepturile de pensie se vor plăti incepand cu data de intai a lunii următoare depunerii cererii, dar nu mai devreme de termenul prevăzut la alin. (2).
ART. 2
Pentru revizuirea pensiilor menţionate la art. 1 se utilizează metodologia de calcul prevăzută in anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. 3
Plata drepturilor restante, constand in diferenţa dintre cuantumul cuvenit al pensiei rezultat in urma recalculării şi cel obţinut in urma revizuirii, pentru perioada de la data de 1 septembrie 2010 şi pană la data revizuirii potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, se va realiza in termenele prevăzute la art. 1 alin. (1), (4) şi (5), după caz.
ART. 4
La data intrării in vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă Hotărarea Guvernului nr. 737/2010 privind metodologia de recalculare a categoriilor de pensii de serviciu prevăzute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor, publicată in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 528 din 29 iulie 2010.
PRIM-MINISTRU,
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Laurenţiu Sebastian Lăzăroiu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti, 29

http://www.moficial.ro/2011/0457.pdf

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
Felix



Mesaje : 66
Data de inscriere : 22/05/2010

MesajSubiect: Deruta   Sam 2 Iul 2011 - 15:35

Avand in vedere ca Guvernul pierde din ce in ce mai multe procese intentate de pensionari (grefieri, parlamentari, personal diplomatic, aviatori..), au gasit aceasta solutie de a incurca si poate de a amana punerea in executare a hotararilor judecatoresti.
Nu vad diferente semnificative intre ceea ce au facut in septembrie 2010 si ce se incearca acum, dar sunt cateva semne bune.
Poate faptul ca in aceasta OU se precizeaza ca la stabilirea cuantumului pensiei o sa se ia in consideratie veniturile, contributia, documentele, sporurile..., iar prin HG 737 se spunea ca se are in vedere punctajul stabilit atunci cand s-a iesit la pensie...
Oricum, faptul ca prin OUG 59/2011 au abrogat HG 737/2010, este o victorie a tuturor categoriilor de pensionari cu pensii de serviciu care au actioant in instanta pentru suspendarea si/sau anularea HG-ului 737.
Astfel, guvernul recunoaste ca GH 737 a fost o greseala si asa cum motiveaza "avand in vedere exigenţele subliniate de puterea judecătorească", adica instantele au taxat excesele savarsite prin aceasta.
Apoi se incearca adoptarea unei proceduri mai apropiata de cea a militarilor, revizuirea facandu-se "din oficiu" de catre casele de pensii...
O alta precizare ce pare corecta este ca se vor achita diferentele rezultate pentru perioada de la 1 septembrie 2010.
Sigur ca, daca aceasta ordonanta aduce o imbunatatire (dar nu suntem convinsi pana nu vedem noile decizii), totusi este foarte departe de ceea ce au taiat au stricat, au distrus prin legea 119 si HG 737/2010.
Sper sa avem resursele sa continuam lupta pentru a reveni la pensiile de serviciu.
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 1 si 2 din metodologie   Sam 2 Iul 2011 - 15:44

METODOLOGIE DE CALCUL
privind revizuirea pensiilor prevăzute
la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010
privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor
ART. 1
Pensiile prevăzute la art. 1 lit. c)-h) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri in domeniul pensiilor şi care au făcut obiectul recalculării potrivit prevederilor aceleiaşi legi se revizuiesc conform prezentei metodologii.
ART. 2
Revizuirea pensiilor prevăzute la art. 1 se realizează pe baza documentelor existente in dosarele de pensie, precum şi a celor depuse de beneficiari, prin stabilirea cuantumului aferent fiecărei pensii, in funcţie de stagiile de cotizare şi punctajul mediu anual, determinate potrivit prezentei metodologii.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
Marian Covache



Mesaje : 953
Data de inscriere : 19/09/2010
Varsta : 60
Localizare : BRAILA

MesajSubiect: Re: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011   Sam 2 Iul 2011 - 16:11

Vreau sa ma documentez mai profund , sa ma consult cu un amic expert si apoi sa incepem o discutie. Timp mai avem, macar 10 zile si tot ne raman cinci sa ne adresam caselor de pensii. Cele 20 de zile oricum sunt insuficiente pentru a stange alte documente necesare. Adeverinte de pe la locurile de munca, copii ale unor acte si normative interne ( unele neaplicate din cauza angajatorilor) etc, etc. Sper ca luni s aincepem dezbaterea aici pe forum.
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art. 3   Sam 2 Iul 2011 - 16:53

ART. 3
(1) Constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, in sensul prezentei metodologii:
a) vechimea in muncă recunoscută pentru stabilirea pensiilor pană la data de 1 aprilie 2001;
b) vechimea in serviciu recunoscută pentru stabilirea pensiilor, in cazul cadrelor militare, soldaţilor şi gradaţilor voluntari, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
c) perioada cuprinsă intre 1 aprilie 2001 şi 31 decembrie 2010, in care persoanele au fost asigurate in baza Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
d) perioada cuprinsă intre 1 ianuarie 2010 şi 31 decembrie 2010, in cazul cadrelor militare trecute in rezervă, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare ale căror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, care au beneficiat de ajutoare lunare ce se asigură din bugetul de stat, in condiţiile legii;
e) perioada ulterioară datei de 1 ianuarie 2011, in care persoanele au fost asigurate in baza Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Constituie stagiu de cotizare şi perioada suplimentară la vechimea in muncă sau la vechimea in serviciu acordată in baza legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001 pentru perioadele realizate in grupele I şi II, respectiv in condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii de muncă.
(3) Constituie stagiu de cotizare şi perioadele de pană la data de 1 aprilie 2001, in care o persoană are stabilite drepturi privind vechimea in muncă in baza prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu incepere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate in străinătate ori constituite in prizonieri, republicat.
(4) Constituie stagiu de cotizare şi timpul util la pensie realizat de agricultori, calculat potrivit prevederilor Legii nr. 80/1992 privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale agricultorilor, precum şi perioadele de asigurare realizate in condiţiile reglementate de legislaţia anterioară datei de 1 aprilie 2001.
(5) Pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, in care o persoană a fost asigurată simultan la două sau mai multe sisteme de asigurări sociale care au fost integrate in sistemul asigurărilor sociale de stat, la determinarea stagiului de cotizare perioadele respective se iau in calcul o singură dată.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
piticu



Mesaje : 46
Data de inscriere : 07/01/2011

MesajSubiect: DA....   Dum 3 Iul 2011 - 10:20

O NOUA TEAPA? Shocked
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 4, 5, 6   Dum 3 Iul 2011 - 13:20

ART. 4
La stabilirea stagiului de cotizare se iau in considerare şi perioadele in care asiguraţii au desfăşurat activitate, potrivit legii, in condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii de muncă, precum şi in grupa I sau II de muncă, conform legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001.

ART. 5
(1) Se asimilează stagiului de cotizare şi perioadele necontributive, denumite in continuare perioade asimilate, in care asiguratul:
a) a beneficiat de pensie de invaliditate;
b) a urmat cursurile de zi ale invăţămantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu diplomă;
c) a satisfăcut serviciul militar ca militar in termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat ori in prizonierat;
d) a beneficiat, in perioada 1 aprilie 2001-1 ianuarie 2006, de indemnizaţii de asigurări sociale, acordate potrivit legii;
e) a beneficiat, incepand cu data de 1 ianuarie 2005, de concediu pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă şi boli profesionale;
f) a beneficiat, incepand cu data de 1 ianuarie 2006, de concediu pentru creşterea copilului in varstă de pană la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pană la 3 ani;
g) a fost elev al unei şcoli militare/şcoli de agenţi de poliţie sau student al unei instituţii de invăţămant din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională pentru formarea cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu excepţia liceului militar.
(2) Asiguraţii care au absolvit mai multe instituţii de invăţămant superior, conform prevederilor alin. (1) lit. b), beneficiază de asimilarea, ca stagiu de cotizare, a unei singure perioade de studii, la alegere.
(3) Persoanele prevăzute la alin. (1) beneficiază de perioadele asimilate dacă in aceste perioade nu au realizat stagii de cotizare.

ART. 6
(1) Stagiul de cotizare se exprimă in ani, luni şi zile.
(2) Dacă din documentaţia de pensionare rezultă perioade de vechime in muncă exprimate in săptămani de cotizare, ca urmare a achitării contribuţiei către fostele case de asigurări sociale, aceste perioade se vor transforma in stagiu de cotizare exprimat in ani şi luni de cotizare.
(3) Dacă din documentaţiile de pensionare nu rezultă localizarea săptămanilor de cotizare in cadrul anului, acestea vor fi plasate imediat după data de 1aprilie a anului respectiv.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!


Ultima editare efectuata de catre Adrian in Dum 3 Iul 2011 - 14:11, editata de 1 ori
Sus In jos
Marian Covache



Mesaje : 953
Data de inscriere : 19/09/2010
Varsta : 60
Localizare : BRAILA

MesajSubiect: Sa nu ne amagaim   Dum 3 Iul 2011 - 13:57

Sa nu ne amagim si sa ne multumim cu firimituri. Batalia pentru repunerea in drepturi pe 223 nu trebuie sa o abandonam. Orice demers, orice castig facut si obtinut in tara ne da dreptul sa speram ca mai devereme sau mai taziu vom recastiga. Drepturile obtinute prin recalcularea de acum nu ne vor afecat nicum pensia de serviciu atunci cand vom fi repusi in plata. Pensia recalculata va deveni cota suportata de casele de pensii iar diferenta va fi ( evident mai mica) suportata de Guvernul Romaniei.


Ultima editare efectuata de catre Marian Covache in Dum 3 Iul 2011 - 17:41, editata de 1 ori
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 7,8,9   Dum 3 Iul 2011 - 14:08

ART. 7
(1) Cuantumul pensiei revizuite se determină prin inmulţirea punctajului mediu anual realizat cu valoarea unui punct de pensie.
(2) La determinarea cuantumului pensiei, fracţiunile de leu se intregesc la un leu in favoarea pensionarului.
(3) Valoarea punctului de pensie prevăzută la alin. (1) este de 732,80 lei, astfel cum a fost stabilită prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010.

ART. 8
(1) Punctajul mediu anual se determină prin impărţirea numărului de puncte rezultat din insumarea punctajelor anuale realizate la stagiul complet de cotizare.
(2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual conform prezentei metodologii este cel prevăzut in anexa nr. 1.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se ia in considerare stagiul de cotizare utilizat la deschiderea drepturilor iniţiale de pensie, astfel cum a fost acesta reglementat in legislaţia in vigoare la data stabilirii acestora, in măsura in care acesta este mai favorabil beneficiarului.

ART. 9
(1) Pentru revizuirea pensiilor potrivit prezentei metodologii, intre sistemul public de pensii şi celelalte sisteme de asigurări sociale neintegrate acestuia se recunosc reciproc stagiile de cotizare, respectiv vechimea in muncă sau vechimea in serviciu, in vederea deschiderii drepturilor la pensie pentru limită de varstă, de invaliditate şi de urmaş.
(2) Stagiul de cotizare prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. b) se valorifică la revizuirea pensiei in sistemul public numai dacă perioada in cauză nu a fost valorificată pentru obţinerea unei pensii in fostul sistem al pensiilor militare.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
Felix



Mesaje : 66
Data de inscriere : 22/05/2010

MesajSubiect: Tăierea pensiilor a majorat cheltuielile bugetare   Mar 5 Iul 2011 - 0:54

Suma necesară plăţii pensiilor fostelor cadre militare este, după recalculare şi revizuire, cu peste 18% mai mare decât pe vechea legislaţie
În iulie 2010, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale (MMFPS) estima că recalcularea aşa-numitelor pensii „speciale”, adică a pensiilor de serviciu din apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi a celor ale foştilor diplomaţi, aviatori, parlamentari, funcţionari parlamentari, angajaţi de specialitate din instanţe şi de la Curtea de Conturi, va aduce economii de 300 milioane lei anual la bugetul de stat. Cele mai recente date, publicate de Ministerul Apărării Naţionale (MApN) în iunie, arată că numai pensiile militare au ajuns să-i coste pe contribuabili cu circa 330 milioane lei pe an mai mult decât înainte de „reformă”.
Asta nu e tot. Şi fostele pensii speciale „civile”, recalcula­te anul trecut potrivit principiului contributivi­tăţii şi tăiate, în unele cazuri, şi cu peste 70%, urmează să fie revizuite, prin luarea în calcul a tuturor veniturilor câştigate de beneficiar de-a lungul carierei, ceea ce riscă să anuleze de asemenea o bună parte din redu­cerea de cheltuieli obţinută în urma recalculării.
300 de milioane, dar în plus, nu în minus
MApN a finalizat, la 1 iunie 2011, procesul de revizuire a unui număr de 76.885 de pensii ale foştilor militari, proces care a durat aproape 10 luni. Revizuirea a fost impusă de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) care a decis, în ianuarie anul acesta, că recalcularea iniţială a acestor pensii a fost ilegală, întrucât îi dis­crimina pe cei cărora pensia le fu­sese recalculată din oficiu, fără să fi depus cereri de recalculare înso­ţite de documente doveditoare privind veniturile câştigate de-a lungul carie­rei, motiv pentru care li se stabilise o pensie mai mică decât cea la care ar fi avut dreptul.
De asemenea, ICCJ a decis că nu este corect ca beneficiarii de pensie să fie obligaţi să umble ei după aceste documente doveditoare şi a ho­tă­rât că structurile MApN sunt cele ca­re trebuie să le colecteze din arhive, pentru ca în calculul pensiilor să se regăsească cariera completă a beneficiarilor.
După revizuire, MApN a postat pe site-ul propriu o listă care pre­zintă, comparativ, cuantumul fiecă­rei pensii militare stabilite pe baza legii vechi (nr. 164/2001), precum şi noul cuantum, rezultat în urma procesului de revizuire. Din această listă rezultă că, după revizuire, su­ma a­nua­lă necesară pentru plata pen­sii­lor militare este de 2,13 mi­liarde lei, cu 18,33% mai mare decât cea care tre­buia alocată plăţii acestor pensii înaintea schimbării legislaţiei (1,8 mi­liarde lei).
Astfel, în lo­cul unei eco­nomii bugetare de 300 milioane lei, pe care autorităţile o pro­miteau în 2010, înainte de de­clanşarea proce­su­lui de recalculare, contribuabilii s-au trezit, de fapt, cu cheltuieli su­pli­mentare de circa 330 milioane lei.
De reţinut că procesul de revi­zui­re a pensiilor recalculate din apă­ra­re, ordine publică şi siguranţă naţio­na­lă a fost finalizat doar de către MApN, nu şi de către MAI şi SRI. De exemplu, la SRI, la jumătatea lunii trecute, dintr-un total de 8.861 de pen­sionari, fuseseră revizuite pen­si­i­­le a numai 30,22% (2.678). De asemenea, doar 3.333 de pensionari SRI a­veau dosarele de pensie complete.
Şi fostele pensii speciale „civile” vor fi revizuite
Săptămâna trecută, MMFPS a anunţat, în­tr-un comunicat, că şi do­sarele de pensie ale personalului au­xiliar din justiţie, ale personalului diplomatic, parlamentarilor, func­­ţio­na­ri­lor pu­blici parlamentari, personalului aeronautic civil navigant şi de la Curtea de Conturi, recal­cula­te în baza principiului contributiv­i­tă­ţii, urmează să fie revizuite. În acest scop, a fost adoptată OUG nr. 59/2011, publicată în Mo­ni­torul Ofi­cial pe 30 iunie 2011. Un număr de 5.522 de dosare de pen­sie vor fi revi­zuite, po­trivit MMFPS.
Beneficiarii acestor pensii trebuie să reţină amănuntul extrem de important că, potrivit OUG, Ca­sele teritoriale de pensii urmează să revi­zu­­iască dosarele de pensie în termen de 30 de zile de la data in­tră­rii în vi­goare a OUG. Pensiile pot fi revizuite şi la cererea beneficia­rilor, cu con­di­ţia ca aceştia să de­pună în termen de 20 de zile de la data in­tră­rii în vi­goa­re a prezentei OUG noi acte do­vedi­to­a­re, altele decât ce­le existente deja la dosarul de pensie, care să fie luate în calcul la st­a­bi­lirea stagiului de co­ti­zare şi a punc­tajului mediu anual.
Revizuire impusă tot de justiţie
Guvernul arată, în preambulul OUG, că adoptarea acesteia a fost im­pu­să de „exigenţele subliniate de pu­terea judecătorească în cadrul controlului jurisdicţional exercitat cu ocazia aplicării Legii nr. 119/2010”.
De asemenea, Executivul invocă „necesita­tea asigurării egalităţii de tratament pentru toţi beneficiarii sis­temului public de pensii”, precum şi aceea „de a se stabili în mod just şi echi­tabil drepturile de pensie pe care persoanele vizate de pre­zen­ta OUG sunt îndreptăţite să le pri­mească, astfel încât acestea să aibă posibilitatea să identifice şi să depu­nă la casele teritoriale de pensii toa­te documentele doveditoare ale ve­ni­turilor realizate pe parcursul în­tre­gii activi­tăţi profesionale”.
Instanţele de judecată au dat de­ja câştig de cauză beneficiarilor de foste pensii speciale în mai multe procese, atât individuale, cât şi co­lective, intentate de aceştia împotriva re­calculării pensiilor, cele mai no­to­rii acţiuni în justiţie fiind cele de­clan­şate de către foştii grefieri sau pi­loţi de avioane. În urma recal­cu­­lării, unora dintre beneficiari li s-au re­dus pensiile şi cu peste 70%.
Sursa:
http://www.sfin.ro/articol_23723/taierea_pensiilor_%E2%80%9Enesimtite%E2%80%9D_a_majorat_cheltuielile_bugetare.html
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 10, 11   Mar 5 Iul 2011 - 7:21

ART. 10
(1) Punctajul anual se determină prin impărţirea la 12 a sumei punctajelor lunare realizate in anul calendaristic respectiv.
(2) Punctajul lunar se calculează prin raportarea veniturilor realizate lunar la caştigul salarial mediu brut/net din luna respectivă, prevăzut in anexa nr. 2.
(3) La determinarea punctajelor lunare, pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, se utilizează salariile brute sau nete, după caz, in conformitate cu modul de inscriere a acestora in carnetul de muncă, astfel:
a) salariile brute, pană la data de 1 iulie 1977;
b) salariile nete, de la data de 1 iulie 1977 pană la data de 1 ianuarie 1991;
c) salariile brute, de la data de 1 ianuarie 1991.
(4) La determinarea punctajelor lunare, pe langă salariile prevăzute la alin. (3), se au in vedere şi sporurile cu caracter permanent care, după data de 1 aprilie 1992, au făcut parte din baza de calcul al pensiilor conform legislaţiei anterioare şi care sunt inscrise in carnetul de muncă sau sunt dovedite cu adeverinţe eliberate de unităţi, conform legislaţiei in vigoare, prevăzute in anexa nr. 3.
(5) Sporul de vechime care se utilizează la stabilirea punctajelor lunare este următorul:
a) perioada 1 martie 1970-1 septembrie 1983:
- 3% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 5 şi 10 ani;
- 5% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 10 şi 15 ani;
- 7% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 15 şi 20 de ani;
- 10% pentru o vechime in muncă totală de peste 20 de ani;
b) perioada 1 septembrie 1983-1 aprilie 1992:
- 3% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 3 şi 5 ani;
- 6% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 5 şi 10 ani;
- 9% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 10 şi 15 ani;
- 12% pentru o vechime in muncă totală cuprinsă intre 15 şi 20 de ani;
- 15% pentru o vechime in muncă totală de peste 20 de ani.
(6) Pentru perioadele de după 1 aprilie 1992, sporul de vechime utilizat la stabilirea punctajelor lunare este cel inscris in carnetul de muncă sau in alte acte doveditoare.
(7) Pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001, la determinarea punctajelor lunare se utilizează venitul brut lunar realizat care a constituit, conform legii, baza de calcul al contribuţiei individuale de asigurări sociale, aşa cum acesta a fost inscris in declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat sau, după caz, in declaraţia de asigurare ori in contractul de asigurare socială.
(Cool La calcularea punctajului mediu anual, a punctajului anual şi a punctajului lunar se utilizează 5 zecimale.

ART. 11
(1) Pentru perioadele de stagiu de cotizare realizate de cadrele militare, soldaţii şi gradaţii voluntari, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, la determinarea punctajelor lunare, pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se utilizează veniturile brute/nete, după caz, realizate lunar.
(2) Veniturile brute/nete realizate lunar cuprind drepturile salariale şi cele asimilate
acestora, incasate de beneficiari conform legislaţiei in vigoare la data acordării lor, respectiv:

a) retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de incadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii/solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia in vigoare la acea dată;
b) sporurile şi indemnizaţiile acordate in sume fixe sau sub formă de procent din retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de incadrare lunar sau din salariul funcţiei de bază/salariul funcţiei indeplinite/solda de funcţie/solda funcţiei de bază, potrivit legislaţiei in vigoare la acea dată;
c) primele/premiile din cursul anului şi cele anuale, acordate potrivit legislaţiei in vigoare la acea dată;
d) sumele reprezentand compensarea concediului de odihnă neefectuat, potrivit legii;
e) sumele cuvenite ca reprezentanţi in adunările generale ale acţionarilor, in consiliile de administraţie, in comitetele de direcţie, in comisiile de cenzori sau in orice alte comisii, comitete ori organisme, acordate potrivit legislaţiei in vigoare la acea dată, indiferent de forma de organizare sau denumirea angajatorului ori a entităţii asimilate acestuia, după data de 1 ianuarie 2008;
f) venitul corespunzător funcţiei pe care a fost incadrat in ţară personalul trimis in străinătate in misiune permanentă sau, după caz, pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, inclusiv pentru perioada efectuării concediului de odihnă/de misiuni in ţară;
g) orice alte elemente salariale asimilate celor prevăzute la lit. a)-d), acordate potrivit legislaţiei in vigoare la acea dată.
(3) Nu sunt considerate venituri de natură salarială sau asimilate salariilor următoarele sume:
a) diurnele de deplasare şi de delegare, indemnizaţiile de delegare, detaşare sau transfer;
b) participarea salariaţilor la profit, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
c) compensaţiile lunare pentru chirie;
d) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecţie şi de lucru, a alimentaţiei de protecţie, a medicamentelor şi materialelor igienico- anitare, a altor drepturi de protecţie a muncii, precum şi a uniformelor obligatorii şi a drepturilor de echipament;
e) sumele primite potrivit legii pentru acoperirea cheltuielilor de mutare in interesul serviciului;
f) indemnizaţiile de instalare;
g) plăţile compensatorii şi ajutoarele la trecerea in rezervă sau direct in retragere, respectiv la incetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie;
h) valoarea financiară a normelor de hrană;
i) contravaloarea transportului ocazionat de plecarea in concediul de odihnă, precum şi a transportului la şi de la locul de muncă;
j) alocaţia de stat pentru copii;
k) alte drepturi care, potrivit legislaţiei in vigoare la data acordării, nu reprezentau drepturi de natură salarială sau asimilate salariilor.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
piticu



Mesaje : 46
Data de inscriere : 07/01/2011

MesajSubiect: SI.....   Joi 7 Iul 2011 - 10:45

SI CARE ESTE FINALUL? S-AU DUS PROCESELE PE APA SAMBETEI? Sad
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 12-16   Joi 7 Iul 2011 - 14:03

ART. 12
(1) Pentru perioada 1 aprilie 2001-31 decembrie 2002, punctajul anual se plafonează la 3 puncte, iar pentru perioada 1 ianuarie 2003-31 iulie 2007, punctajul anual se
plafonează la 5 puncte.

(2) Pentru perioada 1 aprilie 2001-31 iulie 2007, punctajelor anuale aferente persoanelor care au avut calitatea de cadru militar in activitate, poliţist sau funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor nu li se aplică plafonarea prevăzută la alin. (1).

ART. 13
(1) Pentru perioade anterioare datei de 1 aprilie 2001, in cazul in care in carnetul de muncă sau in oricare alt act prevăzut de lege au fost inregistrate salarii pe oră ori salarii pe zi, salariile lunare se vor calcula prin inmulţirea salariilor orare sau, după caz, zilnice cu numărul mediu de ore pe lună, respectiv cu numărul mediu de zile lucrătoare pe lună din perioadele respective, astfel:
a) 25,5 zile (204 ore) pe lună, pentru perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 1978;
b) 24,5 zile (196 ore) pe lună, pentru perioada 1 ianuarie 1978-1 martie 1990;
c) 23,6 zile (189 ore) pe lună, pentru perioada 1 martie 1990-30 septembrie 1990;
d) 21,25 zile (170 ore) pe lună, pentru perioada 1 octombrie 1990-1 ianuarie 1997;
e) 21,16 zile (169,33 ore) pe lună, pentru anul 1997;
f) 21,25 zile (170 ore) pe lună, pentru anul 1998;
g) 21,50 zile (172 ore) pe lună, pentru anul 1999;
h) 21,67 zile (173,36 ore) pe lună, pentru anul 2000;
i) 21,42 zile (171,36 ore) pe lună, pentru anul 2001.

(2) In situaţiile in care, pentru o anumită perioadă care constituie stagiu de cotizare, anterioară datei de 1 aprilie 2001, in carnetul de muncă sau in alte acte doveditoare nu sunt inregistrate drepturile salariale, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează salariul minim pe ţară, in vigoare in perioada respectivă.
(3) Salariile minime pe ţară pentru fiecare an sunt prevăzute in anexa nr. 4.
(4) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) perioadele anterioare datei de 1 ianuarie 1963, pentru care la determinarea punctajului mediu anual se utilizează:
a) un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare realizat in perioadele anterioare datei de 1septembrie 1947, indiferent de nivelul drepturilor salariale inregistrate in carnetul de muncă sau dovedite ori pentru care in carnetul de muncă nu sunt inregistrate drepturile salariale;
b) un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare realizat in perioadele cuprinse intre data de 1 septembrie 1947 şi data de 31 decembrie 1962 şi pentru care in carnetul de muncă nu sunt inregistrate drepturile salariale şi nici nu sunt dovedite;
c) un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare realizat in perioadele cuprinse intre data de 1 septembrie 1947 şi data de 31 decembrie 1962, in situaţia in care, prin
valorificarea drepturilor salariale din actele doveditoare, rezultă, pentru fiecare lună de stagiu de cotizare, un număr de puncte mai mic decat cel prevăzut la lit. b).

(5) In situaţia in care, pentru perioade ulterioare datei de 31 august 1947, in documentele doveditoare sunt inregistrate drepturi salariale nedenominate, acestea vor fi denominate in funcţie de reformele monetare.
(6) Prevederile alin. (4) şi (5) se aplică pentru toate perioadele care constituie stagiu de cotizare, cu excepţia perioadelor asimilate stagiului de cotizare.
(7) Pentru persoanele care au avut calitatea de cadru militar in activitate, poliţist sau funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, care nu pot dovedi cu acte veniturile realizate anterior datei de 1 ianuarie 2011, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează caştigul salarial mediu brut/net, după caz, din perioada respectivă.

ART. 14
(1) Persoanele care au contribuit la Fondul pentru pensia suplimentară cu 2%, 3%, respectiv 5% beneficiază de o creştere a punctajului, determinat prin aplicarea următoarelor procente la punctajele lunare realizate in aceste perioade, astfel:
a) 16% pentru perioada 1 ianuarie 1967-1 ianuarie 1973;
b) 13% pentru perioada 1 ianuarie 1973-1 ianuarie 1978;
c) 14% pentru perioada 1 ianuarie 1978-1 iulie 1986;
d) 21% pentru perioada 1 iulie 1986-1 noiembrie 1990;
e) 15% pentru perioada 1 noiembrie 1990-1 aprilie 1991;
f) 14% pentru perioada 1 aprilie 1991-1 aprilie 1992;
g) 13% pentru perioada 1 aprilie 1992-1 ianuarie 1999;
h) 22% pentru perioada 1 ianuarie 1999-1 februarie 1999;
i) 17% pentru perioada de după 1 februarie 1999.

(2) Persoanele care au contribuit cu 4% la Fondul pentru pensia suplimentară beneficiază de o creştere a punctajului, determinat prin aplicarea următoarelor procente la
punctajele lunare realizate in aceste perioade, astfel:

a) 26% pentru perioada 1 iulie 1977-1 ianuarie 1978;
b) 28% pentru perioada 1 ianuarie 1978-1 iulie 1986.

ART. 15
(1) Persoanele care au desfăşurat activităţi in locuri de muncă incadrate in grupele I şi II de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfăşurat activităţi in locuri de muncă incadrate in condiţii deosebite, condiţii speciale sau alte condiţii de muncă, anterior datei de 1 aprilie 2001, potrivit legii, beneficiază de majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele respective, după cum urmează:
a) cu 25% pentru perioadele in care au desfăşurat activităţi in locuri incadrate in grupa II de muncă sau in condiţii deosebite de muncă, potrivit legii;
b) cu 50% pentru perioadele in care au desfăşurat activităţi in locuri incadrate in grupa I de muncă, in condiţii speciale sau in alte condiţii de muncă, potrivit legii.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică in cazul pensiilor stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001 in situaţia in care, la recalcularea pensiilor in conformitate cu prevederile Legii nr. 119/2010, pentru determinarea punctajului mediu anual s-a utilizat vechimea in muncă necesară deschiderii dreptului la pensie prevăzută de acte normative cu caracter special.
(3) De creşterea punctajelor anuale prevăzută la alin. (1) beneficiază şi persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis incepand cu data de 1 aprilie 2001, in situaţiile in care, potrivit legii, la determinarea punctajului mediu anual s-au utilizat stagiile complete de cotizare prevăzute in anexa nr. 1.

ART. 16
(1) Pentru fiecare an util realizat in cadrul fostelor unităţi agricole cooperatiste, precum şi pentru fiecare an de contribuţie realizat de ţăranii cu gospodărie individuală din zonele necooperativizate, pană la data intrării in vigoare a Legii nr. 80/1992, punctajul anual este 0,57255 puncte.
(2) Pentru perioadele de contribuţie realizate conform Legii nr. 80/1992, la determinarea punctajului lunar se ia in calcul venitul asigurat la care s-a plătit contribuţia de asigurări sociale.
(3) Pentru perioadele de stagiu de cotizare prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d), la determinarea punctajului lunar se ia in calcul cuantumul ajutorului.
(4) Pentru persoanele asigurate in alte sisteme de asigurări sociale, integrate in sistemul asigurărilor sociale de stat pană la data de 1 aprilie 2001, la determinarea
punctajului se ia in calcul, după caz,
salariul minim pe ţară, venitul asigurat stipulat in contractul de asigurare la care s-a achitat contribuţia de asigurări sociale sau salariul, inclusiv celelalte drepturi, inregistrate in carnetul de muncă.
(5) Pentru perioadele anterioare datei de 1 aprilie 2001, in care o persoană a fost asigurată simultan la sistemul de asigurări sociale şi pensii pentru agricultori, sistemul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale şi la sistemul de asigurări sociale de stat, la stabilirea punctajului se cumulează veniturile asigurate din perioadele respective.
(6) Pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001, in care o persoană a fost asigurată simultan la sistemul public de pensii şi la sistemul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, după caz, la stabilirea pensiei se iau in considerare toate veniturile asigurate din perioadele respective.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Art 17-24   Joi 7 Iul 2011 - 14:19

ART. 17
(1) Pentru perioadele necontributive care, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, au constituit vechime in muncă utilă la pensie, la determinarea punctajului lunar al persoanei se utilizează salariul minim brut pe ţară din perioadele respective.
(2) Pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-c) şi g), realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, la determinarea punctajului lunar se utilizează salariul minim brut pe ţară din perioadele respective.
(3) Pentru perioadele recunoscute ca vechime in muncă, potrivit prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, la determinarea punctajului lunar al persoanei se utilizează 1,5 salarii minime brute pe ţară din perioadele respective.
(4) In situaţiile prevăzute la alin. (3), in care persoana a realizat şi stagii de cotizare, la determinarea punctajului lunar al acesteia se utilizează salariul lunar, brut sau net, după caz, avut in perioadele respective, dacă acesta este mai mare decat 1,5 salarii minime pe ţară.
(5) Pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 5 alin. (1), realizate incepand cu data de 1 aprilie 2001, la calculul punctajului lunar se utilizează:
a) cuantumul pensiei de invaliditate, in situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a);
b) 25% din caştigul salarial mediu brut lunar pe economie din perioadele respective, in situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), c) şi g).
(6) Pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. d), realizate in intervalul cuprins intre data de 1 aprilie 2001 şi data de 1 ianuarie 2006, la calculul punctajului lunar se utilizează cuantumul indemnizaţiilor de asigurări sociale.
(7) Pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. e), realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2005, la calculul punctajului lunar se utilizează cuantumul indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă şi boli profesionale.
(Cool Pentru perioadele asimilate prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. f), realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2006, la calculul punctajului lunar se utilizează 25% din caştigul salarial mediu brut lunar pe economie din perioadele respective.

ART. 18
Asiguraţii care, după indeplinirea condiţiilor de pensionare pentru limită de varsta, au contribuit o anumită perioadă la sistemul public beneficiază de majorarea punctajului realizat in această perioadă cu 0,3% pentru fiecare lună, respectiv cu 3,6% pentru fiecare an suplimentar.

ART. 19
Pentru stagiul potenţial acordat celor in drept să obţină o pensie de invaliditate, punctajul anual este de:
a) 0,75 puncte pentru gradul I de invaliditate;
b) 0,60 puncte pentru gradul II de invaliditate;
c) 0,40 puncte pentru gradul III de invaliditate.

ART. 20
(1) Stabilirea pensiei revizuite se face prin decizie emisă de casele teritoriale de pensii, care va cuprinde in mod obligatoriu temeiurile de fapt şi de drept care au stat la baza revizuirii, precum şi modalitatea de contestare a acesteia.
(2) Deciziile de pensie revizuite se comunică beneficiarilor in termen de 5 zile de la data emiterii.

ART. 21
(1) Impotriva deciziilor de pensie revizuite se poate introduce contestaţie, in termen de 30 de zile de la comunicare, la tribunalul in a cărui rază teritorială işi are domiciliul reclamantul.
(2) La contestarea deciziilor de pensie revizuite potrivit prezentei metodologii sunt aplicabile dispoziţiile privind jurisdicţia asigurărilor sociale prevăzute la art. 152-157 din Legea nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare.

ART. 22
Procedura de stabilire, plată, recalculare, suspendare, reluare şi incetare a pensiilor revizuite potrivit prezentei metodologii este cea prevăzută de Legea nr. 263/2010, cu
modificările şi completările ulterioare.


ART. 23
Modelul deciziei de revizuire a pensiei se aprobă prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice in termen de 10 zile de la data intrării in vigoare a prezentei
metodologii.


ART. 24
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!
Sus In jos
Marian Covache



Mesaje : 953
Data de inscriere : 19/09/2010
Varsta : 60
Localizare : BRAILA

MesajSubiect: Poate cel mai interesant articol   Joi 7 Iul 2011 - 20:42

Art. 15. — (1) Persoanele care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in grupele I si II de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca, anteriordatei de 1 aprilie 2001, potrivit legii, beneficiaza de majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele respective, dupa cum urmeaza:
a) cu 25% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa II de munca sau in conditii deosebite de munca, potrivit legii;
b) cu 50% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa I de munca, in conditii speciale sau in alte conditii de munca, potrivit legii.

DAR ACEAST ARTICOL NU ESTE O NOUTATE, EL A FOST COPIAT INTEGRAL DINTR-O LEGE ANTERIOARA GUVERNARII BOC.

SI POATE CA AR FI BINE CA ANAP SI AVOCATII SAI in colaborare cu celelalte structuri de pensionari vizate aici SA FACA O NOTA DE PROTEST CATRE PRESEDINTIE, GUVERN, PARLAMENT, PARLAMENTUL EUROPEAN si sa solicite repunerea in drepturi in baza legii 223 si nu recalcularea aberanta dupa cum vrea muschiul lui Boc, dupa ordonante inventate peste noapte. ESTE CLAR LEGEA ACTIONEAZA IN VIITOR NU IN TRECUT. Potrivit art. 1 C. civ., legea dispune numai pentru viitor, ea nu are putere retroactivă, adică pentru trecut. Legea se aplică numai faptelor petrecute în intervalul de timp de la intrarea sa în vigoare şi până la ieşirea sa din vigoare, nu faptelor petrecute anterior intrării ei în vigoare. PENTRU ASTA TREBUIE SA NE LUPTAM ...NU SA NE FACEM ILUZII CU NOUA ORDONANTA... FRATILOR! CE LIMBA VORBIM , CE FACEM ACUM? CLACAM? Nu! Eu zic ca , insotit de vreo 10 membri ai familiei mele sa ma intalnesc cu vreo alti 100 de colegi din tara , la Bucuresti si ei insotiti de vreo 10 membri ai famiilor lor , colegi care la randul lor si-au dat intalnire cu alti 100 de colegi in aceleasi conditii care si ei se vor intalni cu alti vreo 100 de colegi ....si tot asa mai departe pana la la 1500 de aviatori cu cate 10 membri ai familiilor lor , sa facem o vizita la Guvern , nu neaparat in ziua portilor deschise. Poate daca sunt inchise le deschidem noi. Ce ziceti? E greu al dracului sa ne mobilizam si sa constietizam ca la fundurile noastre se aduna noroiul. Daca vreti sa stati asa nu aveti decat. Macar adunati bani de pampersi, pana nu vom fi in incapaciatate sa-i cumparam si pe aia....

Sus In jos
Adrian
Admin


Mesaje : 511
Data de inscriere : 23/03/2010
Varsta : 60
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Grupe de munca   Joi 7 Iul 2011 - 22:21

Cerecta observatia ca nu este nici o noutate referitor la grupele de munca.
Art. 15 din OUG 59/2011 are acelasi continut cu art. 100 din legea 263/2010, cea care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2011, dar care seamana si cu legea 19/2011.
Citat :

Art. 100. - Persoanele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite, condiţii speciale sau alte condiţii de muncă, potrivit legii, beneficiază de majorarea punctajelor lunare realizate în perioadele respective, după cum urmează:
a) cu 25% pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite, potrivit legii;
b) cu 50% pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa I de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii speciale, potrivit legii;
Si asa sunt aproape toate prevederile acestei ordonante de urgenta, copiate din legea 263/2010.
De ce au dat-o daca toate prevederile erau deja prevazute in legile ce erau deja in vigoare?
Indraznesc un raspuns simplu.
Se face ceva "de imagine", in sensul ca, iata cei care sunt la putere, tin cont de doleantele, de revendicarile celor 5-6 mii de pensionari care au fost afectati de HG 737/2010. Au abrogat prin aceasta ordonanta acel HG 737 si asat mi se pare cel mai grav lucru. Poate si ca un echilibru si un tratament asemanator cu ordonata 1/2011 care abroga HG 735/2010 prin care se intrase cu ciubotele in pensiile militarilor.
Noi am cerut in instanta suspendare si/sau anularea HG 737, dar cu revenirea la situatia anterioara si nu inlocuirea acesteia cu alta reglementare ce are acelasi efect asupra vietii noastre.
Oricum vom merge inainte.
Nu mor caii cand vor cainii!

_________________
Sa nu renunti nicioadata si nu vei esua!


Ultima editare efectuata de catre Adrian in Vin 8 Iul 2011 - 21:36, editata de 1 ori
Sus In jos
Felix



Mesaje : 66
Data de inscriere : 22/05/2010

MesajSubiect: Discriminare    Vin 8 Iul 2011 - 15:28

Nici in aceasta ordonanta nu s-au putut abtine de la discriminari, de la tratament diferit intre anumite categorii de pensionari cu pensii de serviciu:
Citat :
ART. 12
(1) Pentru perioada 1 aprilie 2001-31 decembrie 2002, punctajul anual se plafonează la 3 puncte, iar pentru perioada 1 ianuarie 2003-31 iulie 2007, punctajul anual se plafonează la 5 puncte.
(2) Pentru perioada 1 aprilie 2001-31 iulie 2007, punctajelor anuale aferente persoanelor care au avut calitatea de cadru militar in activitate, poliţist sau funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor nu li se aplică plafonarea prevăzută la alin. (1).
Adica, daca ai fost personal navigant civil si-ai avut venituri pentru care ai platit de 3 ori sau 5 ori mai mult decat pentru salariul mediu pe economie la acea data, pensia se plafoneaza la 3, respectiv 5 puncte.
Daca ai fost personal navigant militar, in aceeasi perioada, pensia este neplafonata. confused
Sus In jos
Tzicu (Chitu Ioan)



Mesaje : 2
Data de inscriere : 28/06/2011
Varsta : 60

MesajSubiect: discriminare 2   Vin 8 Iul 2011 - 17:36

bine a observat Felix discriminarile din textul ordonantei intre noi si militari, dar nu a spus tot. discriminarile sunt mult mai multe unele dintre ele neexistand in celebrele hotarari 737,736 si cea din iunie 2011.
iata cateva exemple :
- valoarea pct de pensie pt militari se calculeaza impartind punctele obtinute pe timpul activitatii la 20 de ani perioada de cotizare, pe cand la noi se imparte de la 30 de ani in 2001 la 32,6 ani in prezent
- valoarea pensiei obtinute la militari creste cu 20%, 15% si 10% in functie de ordinele militare (clasa 1,2,3) primite in activitate. ghinionul nostru ca nu am primit si noi dimplome si medalii care sa ne creasca valoarea pensiei.
Numai un calcul simplu facut pt valoarea pensiilor cu aceste 2 exemple de mai sus putem deduce de ce au crescut pensiile militare cu 75% din totalul militarilor pensionari. D ar ce conteaza? 5500 de voturi contra sau 80000 pt actualul guvern? De ce administratia ANAP nu se sesizeaza in astfel de probleme carer pot fi facute publice atat in mass-media cat si celor care ne conduc (guvern,parlament)???? Chiar nu avem fonduri pt o campanie media prin care sa aratam discriminarile intre categoriile de pensionari cu "PENSII NESIMTITE"?????
Astept de la voi sa analizati ceea ce v-am expus si sa imi spuneti daca am sau nu dreptate. Unde este principiul contributivitatii???? la noi sau la ei? solidaritate, dar pana la un anumit punct.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011   Astazi la 3:53

Sus In jos
 
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 59 din 29 iunie 2011
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» William Levy
» ZODIA GEMENILOR
» Discutii despre revista Burda-5
» ZODIA RACULUI
» Pregatiri pentru camara in mai - iunie

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
ANAP :: Legislatie pensii si procese-
Mergi direct la: